Jump to content
Goksim

Novosti - Formula 1

Recommended Posts

Uvedeno novo F1 pravilo: Vozači će zbog njega poludjeti!

 

Nakon što je Nico Rosberg kažnjen u Silverstoneu oduzimanjem drugog mjesta zbog pomoći putem radio veze pri otklanjanju kvara na mjenjaču, FIA je otišla korak dalje i u nastavku sezonu vozači će morati prisilno u boks ako se požale na kvar...

 

U potrazi za pravilima uz koje bi vozačke sposobnosti došle više do izražaja, Formula 1 potpuno se pogubila. Nakon što je Nico Rosberg kažnjen na utrci u Britaniji zbog pomoći putem radio veze pri otklanjanju kvara na mjenjaču, na sljedećim utrkama čini se da nas čekaju još veće bizarnosti.

Naime, već na utrci u Budimpešti uvodi se novo pravilo, prema kojem će u sličnom slučaju kakav je iskusio Nico Rosberg momčad biti dužna pozvati vozača u boks, bez obzira je li kvar moguće otkloniti iz samog bolida ili ne.

Dakle, kako im utrka ne bi bila upropaštena dodatnim ulaskom u boks, vozači će morati prešutjeti probleme i sami se igrati gumbima na volanu ne bi li bolid proradio. 

To povećava opasnost za sudionike i moglo bi osiromašiti utrke, jer će biti više odustajanja, nesreća i neplaniranih ulazaka u boks. Tako bi želja čelnih ljudi sporta da vozače natjeraju da voze 'sami i bez pomoći' mogla izazvati puno veće probleme pa se ljubitelji sporta još jednom pitaju što je u glavama ljudi koji vode Formulu 1.

'To je potpuno sr****, sva pravila vezana uz radio poruke su smijurija. Ne vidim smisao toga,' riječi su Sebastiana Vettela koji je prvi od vozača žestoko udario po novom pravilu. Neće biti i zadnji...

 

Izvor: http://www.tportal.hr/sport/automoto/437461/Uvedeno-novo-pravilo-u-Formuli-1-Vozaci-ce-poludjeti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nico Rosberg objavio odlazak u mirovinu

NICO ROSBERG objavio je kraj karijere niti tjedan dana nakon što je osvojio titulu svjetskog prvaka Formule 1. 

31-godišnji Nijemac odlučio je odmah završiti karijeru te neće niti pokušati braniti titulu sljedeće sezone. 

"U posljednjih 25 godina utrkivanja, moj cilj je bio samo jedan, postati prvak. Kroz naporan rad, bol, žrtvovanje, to sam uspio postići. Popeo sam se na svoju planinu i osjećaj je odličan. Moja trenutno najjača emocija je duboka zahvalnost svima koji su me podržali na putu do ostvarenja ovog sna".

Ove sezone je osvojio naslov prvaka ispred timskog kolege Lewisa Hamiltona nakon 9 pobjeda u 21 utrci.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Utrke Formule 1 postaju spektakl poput Superbowla

Novi vlasnik otkrio planove razvoja automobilističke ikone.

Privlačenje tehnoloških sponzora te pretvaranje svake od 21 utrke za Veliku nagradu u višednevni spektakl recept je za oživljavanje Formule 1, smatra njezin novi vlasnik. Kako navodi Financial Times, američka kompanija Liberty Media koja je nedavno kupila Formulu 1 u složenoj transakciji koja je vrednovala taj sportski biznis na osam milijardi dolara planira utrke pretvoriti u nešto slično “finalu Superbowla”.

Veća promocija rivaliteta

Događaji oko svake od 21 utrke trebali bi trajati tjedan dana kako bi se privukli dodatni gledatelji i, naravno, sponzori. Također, razmatra se održavanje i nekoliko utrka na američkom tlu u gradovima koji su ujedno i velika tržišta. Kako piše FT, u tom se pogledu razmatra New York, Los Angeles, Las Vegas i Miami. Gledanost bi trebala povećati i veća promocija rivaliteta između momčadi. Medijska kompanija u vlasništvu magnata Johna Malonea ocjenjuje da bi sve to privuklo još više gledatelja širom svijeta, podiglo televizijsku prisutnost te ojačalo komercijalne prihode. U sadašnjoj strukturi prihoda od ukupnih 1,8 milijardi dolara prihodi od TV-prava sudjeluju s 35 posto. Promocija utrka donosi dodatnu trećinu prihoda, a 15 posto dolazi od reklama i sponzorstva. Ostatak dolazi od domaćinstva, televizijske produkcije, licencija te ostalih izvora.

Dugoročni pad gledanosti

Vodstvo Formule 1 već je godinama kritizirano zbog dugoročnog pada gledanosti, česte promjene pravila i zastarjelosti natjecanja. U tom kontekstu momčadi sve manje zarađuju. U 2015. sponzorski prihodi momčadi iznosili su 750 milijuna dolara, nasuprot 950 milijuna dolara tri godine ranije. Istovremeno, više prikazivanja utrka na plaćenim TV-kanalima smanjilo je broj gledatelja, posebice na ključnim tržištima, poput Azije. w“Ovaj sport ima jedinstven globalni sadržaj, a nije učinjeno dovoljno da se iskoristi ta prednost”, tumači izvor FT-a blizak Libertyu. Dugogodišnji izvršni direktor F1 Bernie Ecclestone ostaje u tom poslu, ali njegova nova uloga tek treba biti razjašnjena. Iz Libertya su naglasili kako namjeravaju poboljšati odnose s momčadima koje su u prošlosti kritizirale Ecclestonov model distribucije novca.

Izvor: Poslovni.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači Formule 1 vježbali start više nego ikad prije

FIA je vozačima Formule 1 ove godine odlučila još više otežati start u odnosu na prošlu sezonu, a iako su na predsezonskim testiranjima startove vježbali više nego ikad prije, vozači kažu da je nevjerojatno teško postići konstantnost.

Najveća promjena za 2017. je način na koji poluga kvačila iza upravljača kontrolira rad spojke, koji od sada mora biti linearan, što znači da polovina hoda poluge odgovara napola otpuštenoj spojci. Dosad taj odnos nije morao biti linearan pa su inženjeri mogli podesiti da je većina hoda poluge unutar određenog područja hvatanja spojke čime se vozačima olakšao start.

Jednostavno rečeno, vozači će morati startati slično kao i u cestovnim automobilima – privući polugu kvačila, dodati gas kako bi se okretaji podigli na željenu razinu i u trenutku gašenja svjetala popuštati spojku i kontrolirati gas.

"Sve je bilo na inženjerima, a sada je samo na vozačima" 

"Više nema točke u kojoj smo samo trebali otpustiti spojku", kaže novi Sauberov vozač Pascal Wehrlein.

"Samo ste morali otpustiti spojku između 10% i 80%", dodao je Kevin Magnussen: "Imali smo mapu u kojoj se podešava prijanjanje, gume i razina goriva. Start je dosad bio 100% na inženjerima. Ali sad je u potpunosti na nama".

Start bi trebao biti nepredvidiv kao na prvim utrkama 2016., ali uz razliku što bi 2017. to trebalo potrajati cijelu godinu. Zato su vozači tijekom predsezonskih testiranja start vježbali više nego ikad.

"Nikad za vrijeme testiranja nisam toliko vježbao start", priznao je Valtteri Bottas.

"Neki startovi su dobri, a neki zaista loši", rekao je Romain Grosjean.

"Možete imati sreće i jako dobro startati, ali možete imati i lošu sreću i u potpunosti zabrljati".

"Nevjerojatno je teško postići konstantnost", kaže Marcus Ericsson.

"Šanse za pogrešku puno su veće, posebno s pritiskom na startu utrke. Nema više sustava na koji se možemo osloniti, sad sve ovisi o ručnoj spojci i papučici gasa".

Inženjeri će spojku moći kalibrirati samo u petak i tako pogađati kakve bi temperature mogle biti u nedjelju, kao i prijanjanje na startu utrke.

Izvor: Index.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kratka najava nove F1 sezone

Ovaj vikend u Australiji službeno počinje 69. sezona svjetskog prvenstva Formule 1. Branitelj naslova je Lewis Hamilton, a konstruktorski prvak je Mercedes koji će i ove sezone voziti u istom pobjedničkom sastavu (Hamilton i Bottas). Najveći favorit za skidanje Mercedesa sa trona je talijanska momčad Ferrari za koje će i ove sezone voziti dvojac Vettel i Raikkonen. Austrijska momčad Red Bull kaskala je za Mercedesom i Ferrarijem veliki dio sezone i nadaju se kako će od prve utrke biti konkuretniji i da se mogu nadati zanimljivoj borbi za vrh. Ove sezone zovu se drugačije Aston Martin Red Bull Racing, no vozačka postava ostala je ista Ricciardo i Verstappen.

Force India i ove sezone ići će na pogon Mercedesa, a kao i prošle sezone vjeruju dvojcu Ocon i Perez. Force India iza sebe ima vrlo dobru sezonu i u indijskoj momčadi nadaju se kako će ponovno završiti najmanje četvrti u konstruktorskom poretku uz vjeru da mogu se makar malo približiti  najboljim momčadima F1. Nakon 15 sezona provedenih u F1 Felippe Massa neće voziti sezonu, a Brazil će tako prvi puta još od davne 1969. godine biti bez svog predstavnika. Umjesto Masse u momčadi Williamsa gledati ćemo Rusa Sergej Sirotkina koji će biti u timu sa kanadskim vozačem Lance Strollom.

Renault je imao dobru završnicu sezone, a francuskoj momčadi žele nastaviti tamo gdje su stali prošle godine. Nico Hulkenberg ove sezone imati će momčadskog kolegu Carlosa Sainza koji je odvezao par utrka pred kraj sezone za francusku momčad zamjenivši nepouzdanog Joylon Palmera. Pierre Gasly i Brendon Hartley biti će piloti Toro Rossa koji će ove sezone ići na pogon Honde. Američka momčad Haas i ove sezone imati će istu vozačku postavu Grosejean i Magnussen, a nadaju se kako će nastaviti napredovati i ovu sezonu završiti sa više bodova nego lani.

Fernando Alonso i Stoffel Vandoorne i ove sezone dvojac su McLarena koji će ove sezone ići na pogon Renaultovog motora nakon lošeg iskustva sa Hondom. Hoće li to pomoći McLarenu da počne biti konkurentniji pokazati će vrijeme. Marcus Ericsson i Charles Leclerc biti će vozači Alfa Romeo Sauber F1 Teama. Alfa se tako nakon dugog izbvanja ponovno vratila u svijet F1.

Najveća novina ove sezone je “halo” sustav koji je zaštita kokpita. Zanimljivost je i nova paleta Pirelli guma tako je sada na raspologanju čak sedam seta za suho, a najnoviji su hypersoft i superhard.

Svjetsko prvenstvo počinje u Australiji, a kalendar sadržava 21 utrku. VN Kine i VN Bahreina zamjenila su mjesta, VN Azerbajđžana voziti će se u travnju, dok će se VN Rusije održati u rujnu. Nećemo imati utrku u Maleziji no zato ćemo ponovno imati utrku u Francuskoj, a nakon godine dana pauze u kalendaru je i utrka u Njemačkoj.


http://omegasplus.com/najava-nove-f1-sezone/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo što smo u 2019. naučili o Formuli 1

S.M.
 14ddd955a4-0fd2-4c34-a5fd-e0b78fb77044-lew
Foto: Getty Images/Guliver Image
 

GODINA koja je iza nas opet je bila u znaku Lewisa Hamiltona i Mercedesa. 

Nevjerojatni Britanac osvojio je šesti naslov prvaka i nedostaje mu još samo jedan da izjednači rekord Michaela Schumachera, što se činilo nemogućim u skorijoj budućnosti. Hamilton je dobio šest od osam, a Mercedes osam od osam prvih utrka u sezoni i tako ubio svaku neizvjesnost oko borbe za naslov prvaka.

No sezona je obilovala dramatičnim i zanimljivim trenucima. Apsolutno najluđa utrka bila je ona u kišnom Hockenheimu, a obilježio ju je Hamiltonov ulazak u boks koji uopće nije bio spreman za njega. Britanac je 50 sekundi stajao dok su mehaničari donijeli novi prednji spojler, pronašli gume i sve montirali na njegov bolid.

Veselo je bilo i u Ferrariju, koji je na trenutke nalikovao na dječji vrtić, a jedna legendarna momčad napokon je pokazala da se polako diže prema vrhu. Ovo je pet stvari koje smo u 2019. naučili o Formuli 1.

1. Lewis Hamilton je potpuno nedodirljiv

Iako Mercedes na nekim utrkama nije bio potpuno dominantan, 34-godišnji Hamilton je savršenom taktikom, smirenošću i fantastičnim vožnjama rutinski obranio naslov svjetskog prvaka. Imao je veliku pomoć i u Valtteriju Bottasu, no način na koji je Hamilton odradio ovu sezonu bio je fenomenalan.

82997e4f-b3b6-4d0e-bdb0-b959180f80c6-h_5

Nije forsirao kad za to nije bilo potrebe, odlično je čuvao svoje tijelo, a golemo iskustvo koristio je u ključnim trenucima i tijekom cijele sezone održavao je formu. Godinu je završio sa čak 11 pobjeda i sljedeće godine će opet biti glavni favorit za naslov. Nije vozio pretjerano atraktivno kao prijašnjih godina, ali za to su krivi i Red Bull i Ferrari, koji su ove sezone bili vrlo dobri, ali ne još dovoljno da bi ozbiljnije poremetili planove Britanca. Hamilton je imao jednu jedinu baš lošu utrku, a to je bila ona spomenuta u Hockenheimu.

2. Ferrari napravio harakiri, ali ima potencijala

Legendarna talijanska momčad imala je ove sezone tehnički vjerojatno najbolji bolid, ali je rezultatski podbacila zbog rijetko viđenog kaosa u momčadi. Svi su podjednako krivi; momčad, Charles Leclerc i Sebastian Vettel. Ovi prvi pacerski su griješili u najlakšim mogućim odlukama, a nekad ih je mučila i osnovna matematika, a druga dvojica su svojim divljanjem zabavljala svijet godinu dana.

4852d882-5cdd-45c6-8417-81369b29a552-Get

Sve je kulminiralo nevjerojatnim sudarom u Brazilu kad su jedan drugoga izbacili iz utrke pa se kasnije međusobno optuživali. Ljudi iz svijeta Formule 1 bliski Ferrariju tvrde da se Vettel teško nosio s činjenicom da ga je deset godina mlađi momčadski kolega ubrzo zasjenio i ostvarivao bolje rezultate i ponudio se da on u Ferrariju postaje vođa. A to je nešto što nedostaje i u uredima i u kokpitima Scuderije. Zanemarimo li kaotično vodstvo momčadi, Ferrari je ove godine imao odličan bolid koji bi, unatoč sumnjama u izigravanje pravila, sljedeće sezone mogao biti puno konkurentniji.

 

3. McLaren je živ

Slavna britanska momčad imala je najbolju sezonu u posljednjih sedam godina i prvu pravu u cijelom desetljeću. Krah McLarena počeo je kad je ostao bez tri najvažnije stvari; motora, sponzora i vozača, odnosno Mercedesa, Vodafonea i Lewisa Hamiltona. Godine lutanja prekinute su kad je na čelo momčadi došao sjajni Nijemac Andreas Siedl, koji je uveo reda u McLaren, a to se odmah vidjelo na rezultatima u 2019. godini.

1914ff5a-fc79-4dc8-9c02-8ded1d78ffa9-h_5

McLaren je završio na četvrtom mjestu konstruktora, što je najbolji rezultat od 2012. godine, a Sainzovo postolje u Brazilu (treće mjesto) prvo je od 2014. godine. Sainz i mladi Britanac Lando Norris pokazali su da McLaren ima velik potencijal i da bi se polako mogao vratiti u vrh, s kojeg nekad nije ni silazio.

4. Proboj mladih vozača

Osim spomenutog Charlesa Leclerca, sjajnu sezonu imao je i njegov veliki rival Max Verstappen, a upravo taj dvoboj mogli bismo gledati sljedeće desetljeće na stazama Formule 1. Verstappen i Leclerc pružili su nekoliko sjajnih duela, a Nizozemcu je ovo bila najbolja sezona u karijeri. Vrlo dobar je bio i Pierre Gasly, čiji je Toro Rosso odustao samo jednom u cijeloj sezoni. Mladi Francuz bio je vrlo konstantan, a najbolji rezultat bilo mu je drugo mjesto u Interlagosu.

fe60176f-f78a-4f3e-ae1a-8f03da5527d0-h_5

Lando Norris je bio vrlo dobar u McLarenu, a najugodnije iznenađenje drugog dijela sezone bio je Gaslyjev momčadski kolega Alexander Albon. Tajlanđanin je u posljednjih deset utrka samo jednom završio iza 10. mjesta, čime si je osigurao ugovor i za sljedeću godinu.

5. Strašni napori za vozače

Natrpan kalendar Formule 1 tema je koja se ovim sportom provlači već godinama. Gotovo svi vozači bunili su se zbog previše utrka, a koliko one utječu na njihov privatni život vidjelo se na slučaju Valtterija Bottasa. Finac je objavio da se razvodi od supruge, a razlog je navodno bila njegova prevelika odsutnost iz privatnog života, uzrokovana putovanjima, utrkama i treninzima.

Ne samo da FIA, odnosno vlasnik licence Liberty, ne radi ništa po tom pitanju nego će sljedeća sezona biti najdulja u povijesti Formule 1. U kalendar su ubačene dvije nove utrke. Prvi put u povijesti vozit će se u Vijetnamu, a domaćin te utrke bit će Hanoi s uličnom stazom. Nakon 25 godina u kalendar se vraća i Velika nagrada Nizozemske, koja će se 3. svibnja voziti u Zandvoortu.

Izvor: Index.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraća se i Formula 1: Ovo su termini za prvih osam utrka

 
2e1fc610-2d2e-4b0b-8952-2708dbc27d97.jpg
Foto: Guliver Image/Getty Images

FORMULA 1 je u utorak objavila novi službeni kalendar za sezonu 2020., čiji početak kasni zbog pandemije koronavirusa, i koja starta 5. srpnja utrkom u Austriji.

Prema tom novom kalendaru prvih osam utrka održat će se u Europi između srpnja i rujna. Druga utrka će također biti organizirana u Austriji 12. srpnja, a nakon toga slijedi VN Mađarske 19. srpnja, pa Velike Britanije 2. i 9. kolovoza, VN Španjolske 16. kolovoza, zatim VN Belgije 30. kolovoza i na kraju VN Italije 6. rujna.

Izvor: Index.hr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Registriraj se na forum

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gost
Odgovori na ovu temu...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...

Important Information

SvijetKladjenja koristi kolačiće (cookies) kako bi poboljšao funkcionalnost stranice. Terms of Use